Partner serwisu
Drogi i autostrady

A2 – obwodnica Poznania rozbudowana przed terminem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
16-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

W środę 17 września kierowcy wjadą na rozbudowana, trzypasową autostradową obwodnicę Poznania miedzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód. Inwestycja została zrealizowana trzy miesiące przed terminem. Wykonawcą, na zlecenie koncesjonariusza, był Strabag.

Dobra wiadomość dla kierowców: spółka Autostrada Wielkopolska finalizuje budowę trzeciego pasa na 10-kilometrwym odcinku pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód. Od środy, 17 września kierowcy będą jeździć trzema pasami w obu kierunkach. Do końca września będą jeszcze prowadzone prace porządkowe związane z rozbudową autostrady. Zgodnie z pierwotnymi planami, trasa miała być rozbudowana do końca roku, co oznacza, ze harmonogram został wyprzedzony o trzy miesiące.

Rozbudowa ruszyła latem 2024 roku. Prace były prowadzone pod ruchem, z utrzymaniem dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Inwestorem był koncesjonariusz autostrady A2 – spółka Autostrada Wielkopolska.

- Prace projektowe rozpoczęliśmy w 2021 roku, obejmując szczegółowe analizy techniczne oraz proces uzyskania wszystkich wymaganych pozwoleń administracyjnych. Dzięki doskonałej organizacji i ogromnemu zaangażowaniu w realizację tej inwestycji wielu osób: inżynierów, zarządców dróg, wykonawcy oraz służb autostradowych, inwestycję kończymy trzy miesiące przed planowanym terminem. To potwierdza naszą skuteczność operacyjną, najwyższe standardy organizacji pracy oraz profesjonalizm firmy – mówi Marcin Szczepański, członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej.

Inwestycja kosztowała blisko 150 mln zł i została sfinansowana ze środków koncesjonariusza. Oprócz dobudowy trzeciego pasa, wybudowano także dodatkowe pasy włączenia i wyłączenia w okolicy węzłów Poznań Krzesiny oraz Poznań Wschód, zmodernizowano nawierzchnie węzłów Poznań Wschód oraz Poznań Luboń, a także rozbudowano dwa mosty autostradowe.

Wybudowano lub rozbudowano tys. m kw. ekranów akustycznych, zamontowano ponad 19 km barier energochłonnych, umocniono rowy i skarpy. Przebudowany został system odwodnienia, rowy, skarpy, rurociągi i linie energetyczne. Na potrzeby budowy wykorzystano 108 tys. ton mieszanek mineralno-asfaltowych. Na powierzchni 280 tys. m kw. do warstwy ścieralnej użyto asfaltu HIMA (Highly Modified Asphalt), który ma zapewnić większą odporność na obciążenia oraz zmienne warunki pogodowe.

Jak podkreśla inwestor, przy realizacji inwestycji materiał z wykopów został ponowne wykorzystany do budowy nasypów, ponownie wykorzystany została humus oraz destrukt asfaltowy.

– Inwestycja rozbudowy autostradowej obwodnicy Poznania o trzeci pas ruchu to przykład profesjonalnego planowania, skutecznej realizacji oraz dbałości o kierowców i środowisko, którzy już dziś korzystają z płynniejszej i bezpieczniejszej autostrady. Doświadczenie, know-how, innowacyjność i profesjonalizm prywatnego koncesjonariusza, jakim jest Autostrada Wielkopolska – to gwarancja rzetelnie prowadzonych prac drogowych i realizacji inwestycji zgodnie z najwyższymi standardami – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej SA.

Przypomnijmy, kilka lat temu AWSA rozbudowywała także o trzeci pas odcinek A2 Poznań Zachód – Poznań Krzesiny. Wówczas również prace prowadzone pod ruchem zakończyły się przed terminem. Realizował je ten sam wykonawca.

Obecnie do rozbudowy autostrady A2 na trasie między Warszawą i Łodzią przygotowuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy. Prace będą prowadzone pod ruchem.    


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wakacje na AmberOne. Ruch mniejszy niż rok temu

Drogi i autostrady

Wakacje na AmberOne. Ruch mniejszy niż rok temu

ep. 12 września 2025

A2. Koniec remontu na węźle Poznań Wschód

Drogi i autostrady

A2. Węzeł Luboń już wyremontowany

Biznes i przemysł

A2. Węzeł Luboń już wyremontowany

Redakcja 01 września 2025

Znów będzie drożej na A2 Nowy Tomyśl – Konin

Drogi i autostrady

Rozbudowa koncesyjnej A2 zaawansowana w 80 proc.

Drogi i autostrady

Wszystkie oferty na budowę A2 powyżej budżetu inwestora

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wakacje na AmberOne. Ruch mniejszy niż rok temu

Drogi i autostrady

Wakacje na AmberOne. Ruch mniejszy niż rok temu

ep. 12 września 2025

A2. Koniec remontu na węźle Poznań Wschód

Drogi i autostrady

A2. Węzeł Luboń już wyremontowany

Biznes i przemysł

A2. Węzeł Luboń już wyremontowany

Redakcja 01 września 2025

Znów będzie drożej na A2 Nowy Tomyśl – Konin

Drogi i autostrady

Rozbudowa koncesyjnej A2 zaawansowana w 80 proc.

Drogi i autostrady

Wszystkie oferty na budowę A2 powyżej budżetu inwestora

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij